Blog - articole Apicultor

Propolisul

Propolisul reprezinta unul dintre cele mai puternice medicamente oferite de natura. Datorita compozitiei sale (rasini vegetale, ceara, uleiuri volatile, fier, microelemente - cupru, mangan, zinc, cobalt, polen, secretii ale glandelor salivare ale albinelor), sporeste rezistenta fizica si scade oboseala. Propolisul este si un excelent antiviral, antiinflamator care reface tesuturile afectate de ran

Boli micotice la albine

Bolile micotice sunt boli infecto - contagioase produse de ciuperci microscopice. In stupi pot exista mai multe specii de ciuperci, insa numai trei dintre acestea sunt patogene pentru puiet si albinele adulte: Ascosphaera apis (ce determina boala ascoferoza sau "puietul varos", Aspergillus flavus si Aspergillus niger (ce determina boala numita aspergiloza sau "puietul pietrificat").Micozele se car

Loca albinelor

Cele mai raspandite boli bacteriene care le afecteaza pe albine sunt loca europeana si loca americana. In urmatorul articol sunt prezentate efectele acestor boli cat si modul de combatere al acestora. Loca europeana – este o boala care afecteaza puietul de albine, determinându-i moartea, de regula in stadiul de puiet necapacit (larve tinere in vârsta de 3-4 zile). Boala apa

Bolile parazitare si combaterea lor

Nosemoza – este o boală specifică albinelor adulte. Ea este condiţionată de factorii favorizanţi reprezentaţi de: familii slabe, iernare prelungită fără zboruri de curăţire, miere de mană, adaosuri în hrană a tot felul de făinuri şi umiditate mare în stup. Numai examenul de laborator certifică prezenţa bolii.  Nosemoza se înmulţeşte în in

Daunatorii albinelor

Albinele, ca si alte organisme vii, au daunatori si pradatori, prin mortalitatea pe care o produc, reduc numarul albinelor si prin aceasta familiile de albine se depopuleaza, devenind neproductive, pagubele materiale si financiare fiind insemnate atat pentru apicultori cat si pentru economia nationala. Pradatorii cerii ai albinelor – sunt numerosi si extrem de variati, provenind at&aci

Pagina